2013. január 26., szombat

Elfáradtam… (2012.04.18.)


Elfáradtam… (2012.04.18.)


Éjszaka van,
de az agyam még zakatol.
Nyomorult a világ,
s a fejemben tombol.

Mikor lesz már vége?
Meddig tart a próba?
Mikor állok ellent,
s nem húzom fejem karóba?

Mikor?
-          felzokog a belsőm,
nincs már önuralom…

Mikor? – kérdezlek. - Mikor?
S beszélek, beszélek,
s be nem áll a szám.
Panasz panasz hátán,
s saját szavam súlyt rám.

Te mondtad, hogy nem lehet így,
Te mondtad, hogy a keserű szó méreg,
én még is ezt kortyolom,
s aztán a sarokban reszketve félek.

Elfáradtam, Istenem, elfáradtam,
egész nap kiabáltam,
a Mammon zsarnokságában,
mely idegeim szétrágta,
s csak beszéltem, beszéltem,
be nem állt a szám,
s a végén lehűlt szívem ridegen bámult rám.

Rabul ejt a világ, rabul,
ha hagyom,
hogy bennem kiáltson,
míg hagyom,
hogy tőlem szót kapjon.

De Jézus, én Hozzád tartozom!
Kérlek, gyere be hozzám,
gyere a szobámba!

Gyere be a fejembe,
minden gondolatba,
gyere be az agyamba,
bele minden szavamba!

Gyere,
gyere,
gyere!

Hogy bennem legyél elrejtve,
minden pillanatban,
ahogy én Benned,
mint vessző a szőlőben,
mint tőke a vesszőben,
mint élet a magban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése