2013. január 26., szombat

Harminckettő (2011.10.29.)




Harminckettő…
Mint az emberi fogak…
Híja van?
Vagy a hiánnyal együtt az egész egész marad?

Harminckettő…
Igen, harminckettő…
Páros páratlan
páratlan páros,
mezei utak
és sáros város.

Harminckettő,
igen, harminckettő…
Végtelen idő…
vagy csak fél emberöltő…

Sétáltam, és hálát adtam…
Vidáman fütyültek a madarak,
és mosolygott a sok villatető.
És lelkemből kiáltottam:
„Szabad vagyok! Szabad vagyok! Szabad vagyok!”
„Isten szeret, és minden nap az ölébe szaladok!”

Van hiány,
nem tagadom,
van, mire még felsajog bensőm,
ha valaki a témával oldalba nyom…

De kín a rím,
ha így leírom,
vagy beborít a szó,
ha végre egyszer kimondom?

Nem, nem, nem és nem!
Velem van a végtelen Isten!

Egyszerűen rádöbbenek,
hogy Ő azt mondja:
„Én nem emberi mércével mérek…
Engem nem érdekelnek az emberi teljesítmények…
Nem nyűgöz le, hány autód van,
nem ámulok el, hány gyereked borítja paplan.
Nem érdekel, mit mondanak mások,
nem hűtenek le a kicsinyes árulások.
Én a Vagyok vagyok.
Léteztem, mielőtt még elgondoltalak volna,
beleterveztelek ebbe a nagy akolba.
Nem kell önmagad kitalálnod,
de időt, kedvet, s örömet adok,
hogy kibontsd e nagy csomagot,
melyet Életnek hívok.
Vigyázz rá, s becsüld meg,
de mindenképpen tudd, szeretlek.
P.S. I love you,
s nem csak utóiratban,
hanem minden pillanatban,
minden hangban, szóban, mondatban,
melyet felőled kimondtam,
kigondoltam.
P. S. I love you,
mind a harminckettő évvel,
hibákkal, sírással és örömökkel.
P.S. I love you.
P.S. I love you.
Elmondom akár százszor is, Gyermekem,
édes Szerelmesem.
Veled szeretek lenni,
ma, minden percben,
ma, minden évben,
ma, az örök életben.”

S én az aranyló levelek közt nevetve siettem…

„P.S. I love you,
P.S. I love you,
futok öledbe, drága Édesapu!”








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése